reklama

KIA CEED SW 1.4 T-GDi 7AT po prvých 5,000 km

Posledných pár rokov som jazdil na Škoda Octavia combi 1.9 TDi 5MT ( II. generácie pred FL), ktorá bola prakticky nezničiteľná. Našiel by som síce pár maličkostí, no tento tankodrom na Slovensku dá zabrať aj V3S-ke.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (31)

 Diely ako spojka, náprava alebo rozvody treba po istom intervale vymeniť, a tak som si uvedomil, že aj keď na aute vymením všetko čo si len trochu pýtalo zásah servisu, na trhovej hodnote aute to aj tak cítiť nebude. Zlom nastal, keď som si spočítal celkové náklady na servis auta. Áno, presne v tomto bode niektorí prestanú čítať a budú ma chcieť ukrižovať lebo som mal staré auto, ktoré jednoducho pýtalo neustály servis, čiže zvýšené náklady sú úplne bežné. No suma bola vyššia, ako som čakal, takže nič lepšie, ako naliať si pol deci niečoho silného, mi v tej chvíli nenapadlo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 S manželkou sme sa rozhodli, že si kúpime nové, ktoré ale musí byť v zľave. Nakoľko nadnárodný korporát, v ktorom obaja pracujeme má zmluvy s automobilkou Opel a KIA, vyberali sme spomedzi nich. Neskôr som do porovnania ešte pridal aj Hyundai i30, kedže spolu s KIA Ceed majú rovnaké motory a prevodovky. Následne sme navštívili showroomy, kde som si nechal urobiť cenovú ponuku. Toto je asi najťažšia časť, pretože sa vám všetci snažia nahovoriť, že by bolo najlepšie, ak by ste si objednali celú príplatkovú výbavu. Takže držím palce tým, ktorí nevedia povedať "NIE". Ak by ste sa predsa len rozhodli objednať si všetko, čo daná automobilka ponúka v rámci príplatkovej výbavy, tak je určite vhodné informovať sa o vyššom modelovom rade, keďže niektoré prvky príplatkovej výbavy prvky bude mať v štandardnej výbave. Ako príklad môžem uviesť model Kia Optima, ktorý bol ako skladové vozidlo s približne 5,000 km a výbavou podobnou tej najvyššej v Kia Ceed cenovo iba o 2,000 EUR vyššie. Ako som spomenul na začiatku, tretím kandidátom bol Opel vo verzii Astra. K nemu len toľko, že výroba (návšteva showroomu v polovici Októbra) by trvala minimálne 3 mesiace a pri podobnej konfigurácii vychádzal drahšie o minimálne 2,000 EUR. Od toho momentu sme sa teda zameriavali len na zvyšné dve značky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Trochu ma sklamala ponuka motorizácii pre Hyundai / Kia, kedže najväčší výkon má preplňovaná 1.4 T-GDi, ktorá nahradila atmosferický motor 1.6 GDi predchádzajúcej generácie. Samozrejme, dal sa kúpiť aj Hyundai i30 N, no ako rozrastajúca sa rodina sme potrebovali kombi a hlavne s ním jazdíme každý deň do práce. Po porovnaní oboch výbav a špecifikácií bolo jasné, že obe značky sú si veľmi podobné čiže je to opäť len otázka sympatií. Nebudem to naťahovať. Zvolili sme si Kia Ceed kvôli väčšej zľave, konkrétne 13% z hodnoty vozidla. V tom období bola najvyššia výbava iba First Edition, ktorá bola zbytočne predražená. Za niečo jemne cez 20,000 EUR sme mali Kia Ceed, výbava Gold s príplatkovými balíkmi LED Pack a Navi pack. Osobne si ale myslím, že LED pack by mohol navyše zahŕňať aj led osvetlenie ŠPZ a takisto minimálne predné hmlové osvetlenie. Keďže aktuálne je to taký halogén / led / xenón hybrid, ktorý sa nemusí páčiť všetkým. V najbližšej dobe plánujem práve na týchto miestach výmenu žiaroviek. Navi pack obsahuje aj 3D mapy, takisto ukazuje rýchlostné obmedzenia a má aj veľký 8" display, kde sa zobrazuje parkovacia kamera s navádzaním. Toľko k papierovým údajom a výbave. Ďalej sa pokúsim auto zhodnotiť (čo najobjektívnejšie) z pohľadu reálnej prevádzky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 V poslednej dobe asi najviac otázok vzbudzuje reálna spotreba. Priznám sa pri výkone 103kW som nevedel, koľko benzínu si motor vypýta pri bežnej prevádzke. Nie som zrovna šofér, ktorý by hladil plynový pedál a chcel jazdiť skoro zadarmo no nejazdím ani štýlom brzda / plyn, keďže auto jazdí stále v rannej a poobednej špičke. Momentálne je priemerná spotreba na úrovni 7,3 l / 100 km, no treba vypichnúť, že minimálne 3,000km bolo nabehaných len na diaľnici. Ak by som jazdil len mesto, tak by som mal asi problém udržať si spotrebu pod 8 l/100 km. Na druhú stranu, technik v Kia vravel, že on má ten istý motor, ale 6MT. Keď sa veľmi snaží, tak má priemer 5,5 l/100 km. Potom je ale na mieste otázka, prečo si niekto kúpi auto s benzínovým motorom a bojí sa vyššej spotreby. Nevýhodu motora vidím v pridanom turbe, ktoré je extrémne citlivé na tlak a spotreba sa môže líšiť aj o 2 litre, podľa zaobchádzania. Takisto turbo nezaberá "od spodu", takže ak chcete prudko zrýchliť, prevodovka najskôr podradí až potom cítite ťah. V istých momentoch som musel zošliapnuť pedál na podlahu, aby preradilo o dva stupne a mohol som bezpečne predbiehať. Prevodovka má aj "Sport mode", ale jeho funkcia je len držať motor v otáčkach, čo môže byť v istých momentoch dosť ohlušujúce. Úplne stačí, keď bude motorový a prevodový olej úplne zohriaty a prevodovka bude pekne kopírovať štýl jazdy. Silu motora je dobre cítiť napríklad na diaľnici, keď idete 130 km/h a motor si bude točiť okolo 2,500 ot/min na 7-om prevodovom stupni. Pri najmenšom stúpaní si motor hneď podradí o stupeň nižšie, čo pocítite jemným trhnutím a zvýšením hluku. Počas chladných dní som si tiež všimol, že studené rozjazdy z parkoviska sú akoby trhavé, čiže prevodovka sa musí aspoň trochu zohriať. Všimol som si to až keď začalo ráno mrznúť, tak dúfam, že to nebude trvalé. Ďalšia veľká nevýhoda prevodovky je jej manuálne radenie. Prevodovka ponúka aj možnosť manuálneho radenie, ale dajte si pozor! Radenie na vyššie stupne je smerom hore / od seba a naopak, čiže úplne opačne ako zvyčajne a chvíľu trvá si na to zvyknúť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

  Kvalita použitých plastov je dobrá, no plasty okolo rolety v batožinovom priestore sú na svoj vek už dosť opotrebované. Vyzerajú, že už majú pár rokov, no v skutočnosti som roletu použil tak max 2 krát týždenne, takže z mojej strany veľké sklamanie. Takisto, pri vystupovaní zvyknem zavadiť nohou o plasty na spodnej časti predných dverách. Aktuálne dvere vyzerajú , akoby som do nich kopal stále a nie len občasne pri vystupovaní. Na internete som našiel aj výčitku na digitálny ukazovateľ teploty klimatizácie, ktorý by nemusel byť vidno na prudkom slnku. Ja som to nepostrehol a musím dodať, že intenzita sa mení podľa denného / nočného režimu info systému, čo mi celkom vyhovuje a nepôsobí to rušivo.

 Kapacita batožinového priestoru je lepší priemer, obohatená o dvojité dno čo vám umožní uskladniť všetky nezmyselné veci z dosahu očí. Dvojité dno zahŕňa veľa priečinkov na uskladnenie napr. rukavíc alebo handier, navyše je tam špeciálna priehradka na sťahovaciu roletu. Veľké mínus je absencia menšej prepážky v strednom sedadle, čo už býva štandard. Keď sme šli lyžovať, musel som sklopiť zadné sedadlo a viesť lyže tade, čo nebolo veľmi bezpečné a ani praktické.

 Na záver by som sa rád povenoval aj bezpečnostným systémom, ktorých je vo výbave Gold hneď niekoľko. Prvým je systém udržania v jazdnom pruhu (LKA), ktorý funguje spoľahlivo, pokiaľ sú čiary na ceste jasne viditeľné. Pokiaľ si systém čiary načíta, auto vie pekne kopírovať cestu aj v zákrute. Má to však jeden háčik, volant musí cítiť aspoň nejaký odpor, takže všetkým špekulantom stačí kúpiť väčší pomaranč, osadiť na volant a auto si bude pekne zatáčať, ale to radšej neodporúčam. Ďaľším je asistent na predchádzanie čelným zrážkam (LCA), ktorý zatiaľ vnímam so zmiešanými pocitmi, pretože nie vždy reaguje na situáciu, ktorá sa deje pred vozidlom. Teda ak mám byť presný, tak za tie 4 mesiace jazdenia zareagoval len 4-5 krát, čo je extrémne málo, vzhľadom na množstvo kolíznych situácií ku ktorým reálne mohlo dôjsť. 

 Auto sa dá pripojiť aj na wifi, no nečakajte zázraky. Pozitívom je, že mapy po pripojení na internet ukazujú aktuálnu dopravnú situáciu plus dá sa pozrieť počasie v cieľovej destinácii. Na ďalšie výhody som neprišiel, takže ak by niekto vedel o ďalšom využití wifi pripojenia, kľudne sa ozvite.

 Záverečné hodnotenie je z mojej strany pozitívne. Auto je naozaj veľmi priestranné a batožinový priestor poskytuje veľa miesta aj na výlet na viacero dní. Motor je podľa môjho názoru spoľahlivý a spotreba je priamo úmerná štýlu jazdy. Určite odporúčam LED pack, nie je veľký príplatok a po dizajnovej a aj funkčnej stránke som nadmieru spokojný. Najväčšia výčitka z mojej strany je na absenciu predných parkovacích senzorov, keďže tie sú už v ponuke výbavy u ostatných automobilliek v rovnakej kategórii. Ovládateľnosť auta a aj celkový pocit z jazdy je veľmi príjemný. Jediné, čo by som urobil inak, aj by som sa mal rozhodnúť znova, tak by som si vybral 17" disky, pretože to stále ľutujem...

Martin Vanko

Martin Vanko

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý rád spoznáva nové veci, o ktorých potom dokážem dlho rozprávať. Som názoru, že rady z recenzií a blogov sú cennejšie ako oficiálne príručky, a preto sa chcem aj ja podeliť a možno tým aj niekomu pomôžem. Snažím sa podať hodnotenie čo najviac objektívne, no niekedy zvyknem veci trochu dramatizovať :-) Takže len smelo čítajte a názor nech si už urobí každý sám... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu